Pomoc Psychologiczno - Pedagogiczna


  • 31 VIII 18 r.

    Stypendia na rok szkolny 2018/2019

    Wykaz dokumentów niezbędnych do otrzymania stypendiów:
    - wniosek o stypendium (.pdf)
    - oświadczenie o dochodach (.pdf)
    - oświadczenie o przesunięciu terminu (.pdf)

    Wypełnione wnioski należy składać w gabinecie 135 (pedagog szkolny) w dniach 1-15 września 2018 r. w szkołach, w których uczniowie pobierają naukę.
    Podstawą do przyznania stypendium jest prawidłowo wypełniony wniosek wraz z oświadczeniem o osiąganych dochodach netto z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (sierpień 2018 r.).
    Osoby zatrudnione na umowę o pracę powinny przedłożyć zaświadczenie o osiągniętych dochodach netto wystawione przez pracodawcę (bez potrąceń np. alimentacyjnych, komorniczych i itd…) również z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku.
    Kryterium dochodowe na jednego członka rodziny - 514,00 zł netto.

    Uwaga!

    Od 1 października nastąpi zmiana kryterium dochodowego na kwotę 528,00 zł.
    Kwota dochodu 1 ha przeliczeniowego wynosi – 280 zł, natomiast od 1 października 2018 r. wyniesie - 308 zł.
                                          Anna Tomaszewicz - pedagog szkolny

    Pedagog:
    - mgr Izabela Milan - gabinet 107, nr tel. : 895429015 wew. 211
  • mgr Anna Tomaszewicz - gabinet 135, nr tel. : 895429015 wew. 214
  • mgr Mirosław Rewkowski - gabinet 260

         Do zadań pedagoga szkolnego należy współpraca z nauczycielami w ich pracy wychowawczej oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów zarówno tych szkolnych, osobistych jak i rodzinnych. Pedagog aby skutecznie pomóc, musi nawiązać kontakt z uczniami, obserwować ich zachowanie i wychwytywać wszelkie nieprawidłowości, które mogą świadczyć o trudnościach. W tym celu opracowuje specjalistyczne testy, ankiety, prowadzi badania, rozmawia z wychowawcami i nauczycielami oraz rodzinami. W bardzo trudnych przypadkach jak również w sprawach przestępstw i wykroczeń popełnianych przez uczniów ściśle współpracuje z Policją, Sądem Rodzinnym, Strażą Miejską. Utrzymuje kontakt z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, MOPS-em, Sanepidem.
         Sprawuje opiekę nad uczniami z trudnościami w nauce, problemami wychowawczymi. Prowadzi zajęcia o charakterze psychoedukacyjnym, terapeutycznym, zajęcia wspierające rozwój, rozmowy interwencyjne. Dba o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów. Realizuje zajęcia mające na celu: profilaktykę uzależnień i zachowań niepożądanych, przeciwdziałanie niedostosowaniu społecznemu, budowanie udanych relacji interpersonalnych, samopoznanie uczniów. Uczy postaw sprzyjających bezpieczeństwu, rozbudzaniu zachowań prozdrowotnych, szacunku akceptacji i tolerancji wobec innych.

    DROGI UCZNIU – zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
  • czujesz, że jesteś samotny i nikt Cię nie rozumie
  • masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać
  • chciałbyś z kimś porozmawiać
  • chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób
  • masz ciekawe pomysły, chciałbyś się nimi podzielić
  • jeśli chcesz komuś pomóc, zapisz się do „Szkolnego Klubu Wolontariatu”
    DROGI RODZICU – zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
  • niepokoi Cię zachowanie dziecka
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
  • chcesz porozmawiać o życiu szkolnym Twojego dziecka
  • szukasz pomocy i nie wiesz do kogo się zwrócić
    Podziel się swoimi sprawami, wspólnie poszukajmy rozwiązań.


    Psycholog:
    - mgr Elżbieta Sabal - gabinet 207, nr tel.: 895429015 wew. 274,

    - mgr Magdalena Słowik - gabinet 221, nr tel.: 895429015 wew. 213,www.psycholog.vxm.pl, e-mail:pomocizaufanie@gmail.com, Czytaj więcej...


    Obszary działań psychologa szkolnego:
  • psychologiczna diagnoza ucznia w ramach zgłaszanych problemów edukacyjnych, wychowawczych i emocjonalnych;
  • rozmowy interwencyjno-mediacyjne z uczniami, rodzicami, nauczycielami;
  • konsultacje wychowawcze z rodzicami, nauczycielami;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
  • współpraca z nauczycielami przy opracowywaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych w zakresie specjalistycznych zaleceń odnoszących się do potrzeb uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych;
  • spotkania terapeutyczne z uczniem i/lub jego rodzicami/opiekunami;
  • zajęcia grupowe o charakterze psychoedukacyjnym i socjoterapeutycznym;
  • zajęcia w klasie o charakterze psychoedukacyjnym i integrującym;
    Czytaj więcej...